Hedda Gabler (Teatrul Ion D Sîrbu)

Strălucirea frumuseții absolute

Văzând afișul Teatrului Ion D. Sîrbu, din Petroșani, Gabler. Hedda Gabler, m-am dus gândul la agentul 007! Criticul Călin Ciobotari, care a făcut adaptarea piesei lui Ibsen, a speculat ludic replica prin care protagonista este regăsită de singurul personaj pe care ea îl vede capabil să se înalțe la un nivel estetic de viață. Adaptarea propune, în spiritul confesiunii norvegianului, prezența tatălui Heddei, mai consistentă decât aceea similară din Hamlet, ca o amprentă semnificativă în toată povestea. Mai mult, regizoarea Antonella Cornici valorifică excelent apetența pentru teatru a micuței Alessia Rădescu pentru a o întruchipa pe Hedda fetiță. Condusă discret de Dorin Ceagoreanu – joc impecabil, deși lipsit de replică –, Alessia nu are nicio ezitare asupra a ceea ce urmează să facă pe scenă. Generalul este, totodată, unul dintre punctele de tangență cu Cehov, o tangență speculat rafinat de Ciobotari prin replici din 'Trei surori' și 'Unchiul Vania'. Dar Hedda e mai mult decât fiica tatălui său, e un personaj independent în datele sale esențiale

[Mai departe se poate citi pe platforma Liternet, la adresa:
https://agenda.liternet.ro/articol/25165/Marius-Dobrin/Stralucirea-frumusetii-absolute-Gabler-Hedda-Gabler.html

'Mozaicul' 12/2019

Un clip video cu aplauzele de final

https://youtu.be/AOgOIjCn7mY?si=EdAQDbdFiEjhX5nB